WAUW WAT EEN VET AVONTUUR - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Milou Groot Zevert - WaarBenJij.nu WAUW WAT EEN VET AVONTUUR - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Milou Groot Zevert - WaarBenJij.nu

WAUW WAT EEN VET AVONTUUR

Blijf op de hoogte en volg Milou

07 April 2017 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag 7 april vertrokken wij rond half 10 richting ’t Vat. Zoë, een buurmeisje en ik zouden vertrekken voor een quadtour. Wij waren blijkbaar de enigste die mee gingen en werden dus door een taxi opgehaald om richting Zanderij te brengen. Zanderij is het vliegveld en daar achter gingen wij rond crossen. Eerst kregen we een uitleg over hoe de quad werkte en daarna moesten we even proberen of we er een beetje gevoel voor hadden. Daarna hadden we besloten dat ik zou beginnen en naderhand zou Zoë het overnemen. De quad besturen was op het begin wel even wennen, aangezien je ook tussendoor nog moest schakelen. Je geeft gas met je duim, i.p.v. met je voet dus dat was ook erg wennen en na verloop van tijd had je kramp in je duim.

Eerst reden we op een rustig stuk zodat we even konden wennen. Daarna werd het steeds wilder en er kwamen ook steeds meer waterplassen waar we door heen mochten. De gidsen gingen telkens aan de zijkant, maar Zoë en ik gingen natuurlijk midden door en werden daardoor kletsnat. We hadden 3 gidsen bij ons, 1 iemand die voorop reed met een stagiair achterop en iemand die achter ons reed mocht er wat gebeuren dat hij dat dan zou zien.

En even later bleek dat ook nodig te zijn. Zoë ging lekker off road en reed de bosjes in. Een paar schrammetjes op haar handen maar we konden verder. Even later reed ze nog een keer de bosjes in, maar deze keer heeft ze zichzelf er uit gereden en hadden we geen schrammetjes. Toen zijn we nog even gestopt om watermeloen te eten en lekkere broodjes te eten. Daarna mocht ik weer rijden. Toen gingen we even lekker hard op een vlak stuk, op z’n hardst gingen we 60 km/h. Dat is toch best hard voor een quad vooral omdat ik geen bril op had waardoor ik lekker die wind in mijn ogen kreeg. Daarna gingen we echt het bos in. Er was geen pad, en dus moesten we de takken een beetje aan de kant duwen en verder rijden. Maar hoe gaaf was dat, echt in het bos rijden. De hele tijd zat ik met een pretbek op de quad wat een gave ervaring.

Even later ging Zoë weer rijden, maar toen verloor ze de controle over het stuur en kon niet meer op tijd ingrijpen waardoor we uit een plas water op een verhoging reden. Ze kon zelf van de quad afspringen, maar ik natuurlijk niet… Dus toen viel ik van de quad af met mijn rug op de grond. Heb ik weer hoor, maar gelukkig was de gids er snel bij en die hielp mij overeind. Wel een beetje last van een stijve nek nu, zolang dat het enige is gaat het nog steeds goed met mij. Wat een super gave ervaring en ik zou het zo weer doen. Er komt ook weer een filmpje van online op facebook zodat jullie de beelden kunnen zien van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Milou

Actief sinds 03 Feb. 2017
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 90269

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

02 Februari 2017 - 17 April 2017

Paramaribo

Landen bezocht: