RUSTIG WEEKEND - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Milou Groot Zevert - WaarBenJij.nu RUSTIG WEEKEND - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Milou Groot Zevert - WaarBenJij.nu

RUSTIG WEEKEND

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

18 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Wij hebben dit weekend een heerlijk rustig weekend. Ook wel is fijn. Donderdag begon voor ons het weekend, alleen regende het helaas de gehele dag. ’s Avonds zijn wij alsnog weg gegaan, ondanks dat we eerst geen zin hadden.

Bij café Loco was er een bier pong avond georganiseerd. Onze buren zouden meedoen, maar 1 ervan was ziek geworden dus vroeg ze of ik met haar mee wou doen. Nog nooit gespeeld, maar ik dacht dat het vast gezellig zou worden. Het begon officieel om 9 uur, maar wij namen rond kwart over 9 pas de taxi. Wij hadden al wel verwacht dat het later zou beginnen, aangezien hier alles later gebeurt dan dat er gezegd wordt. Echte Surinaamse tijden :p

Vrijdag konden we helaas niet uitslapen, aangezien om kwart voor 9 de klusjesman bij ons langs zou komen. De poort is kapot, en er moesten een paar kleine dingetjes in het huisje gebeuren. Alleen regende het nog steeds ’s ochtends. Joan (diegene die de appartementen beheert) was er ook bij. Alleen om half 10 was onze klusjesman er nog steeds niet, en Joan gaf aan dat Surinamers niet op komen dagen als het regent. De meeste vinden dit een goed excuus om niet langs te hoeven komen. Dus waren we helaas vroeg opgestaan, terwijl er niemand langs kwam.

Daarna dachten we dat we dan ook maar beter wel wat konden gaan doen, vandaar dat we de stad in gingen. Samen met onze buren gingen wij op jacht naar een hangmat. Deze heb je nodig voor tripjes, en kun je eigenlijk overal ophangen waardoor je dus heerlijk over kan liggen. Deze gingen wij kopen bij Jeruzalem Bazaar, daar hangen de hangmatten aan het plafond. Dan kun je hem kiezen, en wordt hij aan je getoond en dan kan je kiezen of je hem mooi genoeg vind en dan pakken ze hem voor je in. Paar touwen erbij gekocht en wij waren geslaagd! Verder hebben we nog bij Kirplani geshopt, dat is een groot warenhuis. Loreen heeft wel een super leuk rokje gevonden, maar helaas heb ik niks kunnen vinden. Nog even snel wat eten en weer op naar huis.

Eenmaal thuis wouden we graag onze hangmatten ophangen, mja wij hadden geen idee hoe zoiets moet. Dus maar op internet opzoeken. Helaas is het toch lastig om online te vinden hoe je zoiets moet knopen. Dus wij dachten wij proberen zelf wel wat. We hadden hem eenmaal vastgeknoopt, wat nog best makkelijk ging. Uiteindelijk mocht Loreen het testen en ze bleven hangen. Wat waren wij trots op onszelf! Die middag hebben wij dan natuurlijk ook heerlijk de hele middag in de hangmatten gelegen, onze andere buren kwamen ook nog ff langs om te chillen in onze hangmatten.

Zaterdag ochtend dachten wij dat het wel leuk was om naar een ander winkelcentrum te gaan, aangezien hier al 2 van mijn bh’s kapot zijn gegaan door de wasmachine. Dus wij hop in de taxi en gaan. Toen wij eenmaal aankwamen dachten wij echt van is dit het? Klopt het wel? Het bleek helaas een plek waar veel winkels weg waren. Het was dus niet zoals wat er op internet stond. Dus wij weer proberen een taxi aan te houden en op weg naar een ander winkelcentrum. Ook deze viel tegen aangezien veel winkels dicht waren. Het scheelde dat deze in de buurt van Hermitage Mall waren, hier zijn wij al vaker wezen winkelen. Daarna hebben we nog ff snel een broodje meegenomen bij de Subway, en zijn we terug naar huis gegaan. Daarna hebben we weer heerlijk gerelaxt in onze hangmatten. En een heerlijk dutje gedaan. Vanavond gaan we lekker stappen bij club Tequila met onze buren.

• 19 Februari 2017 - 12:36

Wilfried:

Technische dames met de hangmat, goed bezig.

• 19 Februari 2017 - 14:23

Hermien :

Geen bh in de wasmachine maar op de hand effe wassen..
    Veel plezier